Beauty & Fashion

De vernieuwde herenmodeafdeling van de Bijenkorf

Sinds mei is de vernieuwde herenmodeafdeling van de Bijenkorf Amsterdam open. Dennis Boeters, inkoopmanager herenmode en herenschoenen, en Karim Benhammouch, inkoper herenmode formeel, vertellen over de unieke winkelervaring op deze afdeling. “We krijgen alleen maar positieve reacties!”

Tekst: Bart-Jan Brouwer

Onderdeel van de vernieuwde herenmodeafdeling is de Concept Space, het podium voor verrassende en vernieuwende merken. Noem eens merken die ik niet snel ergens anders zal vinden.
“Het Amsterdamse TNO (The New Originals), bijvoorbeeld, dat performancekleding voor creatieven maakt. Ook zijn we trots op samenwerkingen met Ecoalf en Atelier Reserve. De Concept Space is een gedeelte dat  is ingericht met gadgets van onder meer Smartech, waaronder drones en VR-brillen. Veel daarvan zijn alleen exclusief bij de Bijenkorf verkrijgbaar. Verder vind je hier herencosmetica met mooie merken als Creed, Tom Ford en Aqua di Parma. Hierbij ligt de focus op geuren en huidverzorging. Voorheen moest de mannelijke klant deze producten vooral zoeken in een vrouwelijke omgeving. Vlak naast de Concept Space creëert de nieuwe Isaac’s Bar ruimte voor ontspanning tijdens het shoppen. Je kunt daar een kop koffie, cocktails of een vers getapt biertje krijgen, maar je kunt ook ontbijten of lunchen.”

Personal Shopping Lounge in de Bijenkorf Amsterdam.

Op het gebied van fashion is rekening gehouden met verschillende kledingstijlen, wensen en leeftijden. In hoeverre zie je dat af aan het publiek dat er nu komt?
“Een aantal jaar geleden hebben wij meer premium merken toegevoegd. Zo variëren de merken van Hugo Boss en Corneliani tot Daily Paper en In Gold We Trust. Hierdoor zien wij een meer diverse klantengroep. Wie een formele, chique outfit zoekt, wijzen wij bijvoorbeeld op Tom Ford. Denk hierbij aan een compleet pak, een smoking of een casual combinatie, gecombineerd met een loafer, double monk voor een formele look of een sneaker om je outfit net iets meer casual te laten ogen.

Een geschikt merk van eigen bodem is Profuomo: een juiste vertaling van hedendaagse formele kleding met gebruik van veelal Italiaanse stoffen. Onze designer afdelingen bieden gigantisch veel diversiteit aan merken en voor ieder draagmoment. Wil je iets meer uitgesproken voor de dag komen, dan is Versace een uitstekende optie, maar ook Dolce&Gabbana of Gucci. Wie op zoek is naar meer urban, komt terecht bij merken als Balenciaga, Stone Island, Dsquared2 en Off-White. Heb je geen tijd om je eigen outfit samen te stellen? Dan kun je binnen de Bijenkorf gratis en vrijblijvend een afspraak maken via personalshopping@debijenkorf.nl.”

Concept Space in de Bijenkorf Amsterdam.

Niet alleen het aanbod van fashion is breed, ook dat van schoenen.
“Wij reizen de hele wereld over op zoek naar de leukste trends. Wij hebben ruim zestig merken om trots op te zijn en komend seizoen komt daar nog een aantal grote merken bij: denk aan merken als Louboutin en Tom Ford in het hogere segment. Voor wie iets sportiefs zoekt, bieden de sneakerafdelingen binnen de Bijenkorf een ruim aanbod. Daar vind je modellen van onder meer Alexander McQueen, Balenciaga, Gucci, Mason Garments en Filling Pieces. Voor een sportieve ‘runner’ kun je ook terecht bij onze collecties van Nike en Adidas. ”

Hoe positioneert de Bijenkorf zich met deze vernieuwde herenmodeafdeling in het fashion segment?
“Op het gebied van mode willen wij als de Bijenkorf exclusief, innoverend en inspirerend zijn. Het is ons doel om de laatste trends en merken in de markt aan te bieden en deze door te vertalen in de fysieke winkels en online. Naast de collecties die wij aanbieden zorgen wij voor beleving in een prettige omgeving. Een nieuw merk, een nieuwe geur, een nieuwe samenwerking of een nieuwe service. Dit is allemaal terug te zien in Amsterdam met de Concept Space en Isaac’s bar, de tailor service, de personal shopping service, maar ook de nieuwe inspirerende LED-installatie waarin wij steeds nieuwe merken of lanceringen laten zien.”

debijenkorf.nl