Media & Entertainment

Succesvolle
Masters of LXRY kondigt
The Royal Edition aan

Van 12 t/m 16 december 2019 hebben ruim 60.000 bezoekers vanuit de hele wereld Masters of LXRY 2019 in de RAI Amsterdam bezocht. De kooplust onder de bezoekers was groot. Tijdens de vijfdaagse beurs is er voor ruim 250 miljoen aan transacties gedaan. Auto’s, horloges, vastgoed- investeringen en boten genoten de grootste belangstelling onder de bezoekers.

Masters of LXRY | Love Edition official aftermovie 2019 from LXRY.NL on Vimeo.

Onder het thema LOVE hebben ruim 500 standhouders op 50.000 vierkante meters de passie voor perfectie en het vakmanschap laten spreken. Hiermee heeft Masters of LXRY andere luxe beurzen wereldwijd achter zich gelaten. Volgens oprichter Yves Gijrath is luxe de drijfveer van innovatie. Een principe dat duidelijk naar voren kwam op de beurs. Gijrath: “Het topsegment uit de auto-industrie kiest overduidelijk voor schone auto’s. Porsche primeurde met zijn Taycan. Mercedes lanceerde zijn eerste elektrische SUV en het elektrische performance merk Polestar debuteerde met de Polestar1.”

Het kosmopolitische karakter van Amsterdam sloot naadloos aan op de pijlers van innovatie, vakmanschap en ervaringen. Bedrijven die dat principe begrijpen zijn volgens Gijrath de winnaars van de toekomst. Gijrath: “Het is do or die. De continue veranderingen maken het ondernemerschap uitdagender maar ook complexer. Je moet jaarlijks blijven innoveren en verrassen om de steeds veeleisendere consument aan boord te houden.”

Tijdens de 2019 editie van het evenement was er dan ook veel aandacht voor live-experiences, waarmee de trend wordt onderbouwd: ervaring is het nieuwe luxe. Om het vakmanschap te laten spreken bracht Gassan de grootste horlogecollectie van Europa mee naar het vijfdaagse beursfestival. Benno Leeser, CEO Gassan Diamonds: “Wederom hebben we een recordaantal aan verkopen gerealiseerd en daar zijn we erg blij mee.” Louwman Exclusive Cars presenteerde de snelste en volledig elektrische auto en werd een bezoek aan de grote zaal in het Concertgebouw nagebootst met een levensgrote experience-box.

Tijdens de beurs was er opmerkelijk veel belangstelling voor boten, jachten en sloepen. Bas Lengers – CEO Lengers Yachts: “We zitten op de hoogste omzet sinds ons bestaan en de orderportefeuilles voor de komende jaren zitten behoorlijk vol.”

Bijzonder was de impactvolle Walk of Love. Geen rode loper dit jaar, maar een liefdeshal waarin bekend Nederland het hart liet spreken voor de Hartstichting. Binnen het thema LOVE stond de samenwerking tussen Masters of LXRY en de Hartstichting centraal. Ruim honderd bekende Nederlanders waaronder Piet ParisJan des Bouvrie en Piet Boon hebben een unieke cover ontworpen voor LXRY’s LOVE Magazine.

Het pop-up sterrenrestaurant M40 waar 23 sterrenchefs 40 Michelinsterren voor met zich meebrachten was vijf dagen uitverkocht. Volgend jaar zal het restaurant uitbreiden naar M42 met iedere dag ook een internationale chef, waarmee zij een nieuw wereldrecord wil vestigen.

Vandaag sloot de organisatie van Masters of LXRY een nieuwe vijfjarige overeenkomst met RAI Amsterdam. Maurits van der Sluis, COO RAI Amsterdam: “We zijn enorm verheugd dat we Masters of LXRY aan boord hebben kunnen houden. Het is de grootse en meest innovatieve luxebeurs ter wereld.” Volgend jaar is het thema van Masters of LXRY: The Royal Edition. Organisator Yves Gijrath: “2020 is een bijzonder jaar met veel grote events. We zien de behoefte aan meer hoffelijkheid naar elkaar en de wens van ondernemers om ook royaler te zijn en tegelijkertijd de behoefte om het ondernemerschap meer te vieren. Ik verwacht dat de standhouders dit thema meer dan creatief zullen invullen.” Van 10 t/m 14 december 2020 zal de beurs plaatsvinden. Masters of LXRY zal vanwege de groei, de komende drie jaar, jaarlijks minimaal gaan uitbreiden met 5.000 m2. In 2020 zal dit zich uiten in een oppervlakte van ruim 55.000 m2. Organisator Yves Gijrath: “We kiezen voor geleidelijke groei en ik verwacht dat de luxe-industrie wereldwijd voorlopig zal blijven groeien.”