People & Finance

Op gesprek bij Anneleen Walch

Vanaf kleins af aan wist Anneleen Walch dat ze later een eigen evenementenbureau wilde. Als ze jarig was en een kinderfeestje gaf, wilde ze niet naar een speelpark waar alles geregeld werd. In tegendeel, ze wilde alles zelf doen.

Tekst: Annelies Keus
Beeld: Milan Kaine
Redactie: Nathalie Wittendorp

Doorzetten

Het lag voor de hand dat Anneleen Hotel- en Eventmanagement ging studeren. Nadat ze haar studie in 2015 had afgerond, ging ze vol goede moed solliciteren bij evenementenbureaus. Maar deze zochten of een stagiair of iemand met 4 jaar ervaring. Uiteindelijk werd ze aangenomen als content creator bij Blue Circle waar ze als regelneef alles uitvoerde. “Daar heb ik vooral leren doorzetten en onderhandelen, want de budgetten waren beperkt. Ik vond dat ik meer in mijn mars had en kreeg de kans om dat te bewijzen bij de digitale tak van Blue Circle.”

“Hard werken, hard genieten. Dat heb ik van mijn vader geleerd. Na een periode van hard werken, moet je even alles kunnen uitzetten – let it be”

Durf groot te dromen

Het begon steeds meer te kriebelen. In maart 2018 startte ze haar eigen evenementenbureau, genaamd RED Events. De naam heeft ze van haar vader, Jacques Walch, die had dit 8 jaar geleden tegen haar gezegd. “Als je ooit voor jezelf gaat beginnen, noem je bedrijf dan RED. Het pakt, het werkt, het blijft hangen.” Walch doet evenementen in de ruimste zin van het woord, van een kleinschalige brainstormsessie tot een enorm bedrijfsfeest tot een zakenuitje naar bijvoorbeeld New York. “Ik streef elke keer naar een nieuwe mix & match en maak zo elk event uniek. Mijn droom is om ooit een eigen event neer te zetten… waar ik mijn naam aan kan koppelen en mensen naar uitkijken.”

Bestel LXRY 37 – Steve Tepas special edition

Wil je meer lezen over Anneleen Walch, lees dan het hele verslag in LXRY magazine. Bestel LXRY magazine nu via de onderstaande knop. Wil je niets meer missen? Kies dan voor een 1- of 2-jarig abonnement op LXRY en ontvang het magazine 4 keer per jaar op de deurmat.

LXRY Magazine 37