People & Finance

Meet our Masters: Guillaume Philibert

“We leven in zo’n rare tijdgeest: bijna niets is meer te voorspellen. Als ik de Triple S sneaker van Balenciaga vijf jaar geleden had laten zien, zou niemand me serieus hebben genomen. Nu lopen alle bloggermeisjes van Amsterdam erop.”

Foto: Rahi Rezvani
Tekst: Merel Zoet

Guillaume Philibert, founder en creative director bij Filling Pieces: een merk dat is begonnen om het gat te vullen tussen high-end fashion en streetwear. “Het is onze missie om verschillende doelgroepen samen te brengen” vertelt Guillaume. “Daar zijn we niet de enige in. Kijk maar naar Louis Vuitton, dat een samenwerking is aangegaan met Supreme.” 

 

“In de mode-industrie zie je vaak nog een soort hiërarchie. Bij ons wordt iedereen gewaardeerd om waar hij of zij goed in is en lunchen we allemaal samen. Het is belangrijk om nauw contact te houden met de mensen die voor je werken. Op die manier proberen wij als bedrijf meer van binnenuit op een bepaalde manier te denken… We proberen jong talent een kans te geven om dingen te leren en zelf door te groeien naar iets wat ze willen zijn. De jongens die mij vroeger hielpen met het inpakken van schoenen toen we nog geen warehouse hadden, hebben nu ook eigen merken.”

Masters of Genius

Guillaume is dit jaar benoemd tot één van de elf Masters of LXRY. Benieuwd naar de rest van het interview of de andere Masters? Alle interviews met de Masters kun je vinden in LXRY #35 en kun je kopen via de onderstaande button. Masters of LXRY vindt plaats van 6 t/m 10 december 2018.