Media & Entertainment

Masters of LXRY blijft groeien en gaat internationaliseren

Grote kooplust onder bezoekers uit binnen- en buitenland - Bezoekersrecord Masters of LXRY 2018

Beeld: Goed Folk

Van 6 t/m 10 december 2018 bezochten 57.850 bezoekers uit binnen- en buitenland Masters of LXRY in RAI Amsterdam. Dit is een groei van 11% ten opzichte van vorig jaar. Bezoekers en deelnemers kwamen uit meer dan 25 landen naar Amsterdam. De groots opgezette VIP-avond werd bezocht door 8.850 gasten. Zaterdag 8 december was de drukst bezochte dag, met 17.000 bezoekers verspreid over de gehele beursdag. Zeer veel prominenten uit de wereld van sport, politiek en entertainment en vele CEO’s en ondernemers bezochten Masters of LXRY. Dit jaar groeide de beurs met 3.500 m2 ten opzichte van de vorige editie. De organisatie van de beurs schat dat er voor ruim 250 miljoen euro aan transacties is gedaan. Zij bemerkte dat er veel belangstelling was voor premium elektrische auto’s, particulier vastgoed, bijzondere horloge- en juwelenmerken en luxe schepen en boten. De beurs is zeer goed ontvangen onder de vele bezoekers en ruim 450 deelnemende exposanten.

Sterrenrestaurant M34, waaraan 19 topchefs met in totaal 34 sterren hun medewerking verleenden, was iedere dag uitverkocht. Gastheer Carsten Klint: “Het enthousiasme onder de chefs is zo groot dat we volgend jaar zullen uitbreiden met meer sterren, naar M40, en met iedere dag ook een internationale chef. Het concept zal bovendien worden uitbreid naar andere hallen en congreszalen in de RAI.”

 

President-directeur Benno Leeser van GASSAN is al jarenlang de grootste standhouder (dit jaar: 1.400 m2, inclusief eigen restaurant) en realiseerde een zeer forse omzetgroei: “We hebben alle prognoses overtroffen: de omzet is 25% hoger uitgekomen dan in ons beste scenario. Ook de groei van het aantal bezoekers is verbazingwekkend, van wie er steeds meer uit het buitenland komen. Wij reizen de hele wereld over en merken dat er grote internationale belangstelling voor deze beurs is. Wij geloven heel erg in de internationale doorbraak van Masters of LXRY. Vorig jaar zagen we al dat de beurs zich tot een mondiaal merk ontwikkelt. Wij zijn vereerd om hierbij te horen. Voor zover ik weet is Masters of LXRY de meest succesvolle premium lifestyle beurs in de wereld geworden.”

Foto: Goed Folk

Arjen van Beek, CEO van Louwman Exclusive: “De kwaliteit van Masters of LXRY is uniek, we hebben uitstekende zaken gedaan met onze topmerken McLaren, Maserati en Morgan.” Maurits van der Sluis, COO RAI Amsterdam: “Wij zijn enorm trots op het feit dat wij gastheer zijn van dit zeer prestigieuze evenement. De beurs is het paradepaardje van de RAI en van internationale allure en klasse. Het is zo uniek dat veel organisatoren uit het buitenland het niet eens snappen. Het is een zeldzame combinatie van lifestyle, Business-to-Business en consumer experience, en dan nog eens perfect uitgevoerd. De groei die Masters of LXRY op dit moment doormaakt, is indrukwekkend. Masters of LXRY heeft de ambitie om een van de mooiste beurzen van de wereld te worden. Wij dragen daar graag ons steentje aan bij.”

Beursorganisator Yves Gijrath kijkt met een goed gevoel terug op Masters of LXRY 2018: “We zagen de hoge bezoekersaantallen aankomen vanwege de groei in deelnemers en hospitality-activiteiten. De beurs staat nu definitief internationaal op de kaart. Gelukkig hoeven we de wereld niet meer over om te vertellen wie we zijn. Het was altijd mijn ambitie om op deze plek in Amsterdam Masters of LXRY uit te bouwen tot de grootste beurs ter wereld op het gebied van hospitality en nationale en internationale luxe primeurs. Die markt wordt jaarlijks groter en groter. In mijn vakgebied ligt de toekomst in live marketing, innovatie en duurzame luxe. We hebben de afgelopen dagen grote sponsorovereenkomsten afgesloten met talloze nationale en internationale bedrijven. We maken nu reuzenstappen en die gaan we heel goed managen. Alles zal de komende jaren draaien om vakmanschap en live experience. Bedrijven die dat principe begrijpen, zijn de winnaars van de toekomst. Zowel de auto- en horlogemarkt hebben dit principe allang omarmd. Ik zie dat de vastgoedmarkt, woonindustrie en culinaire wereld dit ook steeds meer gaan inzien. De beurs zal tevens uitbreiden met internationale congressen op het gebied van innovatie, lifestyle, finance en hospitality. Het worden boeiende jaren en ik vind het schitterend dat dit allemaal mogelijk is in Nederland. Pas nu is de tijd hier rijp voor. De afgelopen dagen heb ik verschillende CEO’s van internationale merken rondgeleid, en allemaal waren ze positief verrast en onder de indruk van wat we hier aan het doen zijn. Daar zijn we best wel trots op, en dat zetten we met z’n allen neer.”

Vandaag maakte de organisatie bekend dat de editie van 2019 als thema de ‘LOVE EDITION’ zal dragen, doelend op de gedeelde passie voor vakmanschap. Volgend jaar zal Masters of LXRY plaatsvinden van 12 t/m 16 december 2019 in RAI Amsterdam. De beurs zal uitbreiden naar minimaal 50.000 m2 en er zullen meer dan honderd events en congressen plaatsvinden in en rond de RAI. De organisatie verwacht in 2019 meer dan 500 deelnemende bedrijven en 60.000 bezoekers uit minimaal 40 landen. Yves Gijrath: “We leggen de lat hoog: we willen de Oscar onder de beurzen zijn.”

Goed Folk