Beauty & Fashion

ULTRAVIOLET: fashion focused lingerie en swimwear

Annique van der Zande begon twee jaar gelden met haar luxe lingeriemerk ULTRAVIOLET: krachtig, kleurrijk en sexy. Ze specialiseerde zich op de kunstacademie al in lingerie, ging aan de slag als product developer bij Marlies Dekkers en zette later de lingerielijn op voor Tommy Hilfiger. Met deze ervaring op zak, vond ze het nu tijd om meer van zichzelf te laten zien in haar eigen designs.

Tekst: Susan Poeder
Beeld: Goed Folk

Super seductive luxury label

ULTRAVIOLET is een international focussed lingeriemerk dat in Amerika, Rusland, Canada, Scandinavie, Noord-Afrika en België wordt verkocht en in Nederland bij de betere lingeriezaken te verkrijgen. Om die reden koos Annique ook voor een naam die in veel talen mooi en krachtig klinkt. “ULTRAVIOLET is met het blote oog niet zichtbaar, wat met lingerie in eerste instantie ook het geval is”, legt Annique uit. Het is intiem en mysterieus en dat komt weer terug in de inspiratie en het merk DNA.

“Ik vind het belangrijk dat er een aanbod lingerie en swimwear is dat gefocussed is op fashion met een met een breed cupmaten-aanbod van A t/m  H. Lingerie dat iedere dag gedragen kan worden omdat het super comfortabel zit, van mooie materialen gemaakt is en daarnaast ook nog betaalbaar en verleidelijk is.  Ik heb zelf altijd moeite gehad met het vinden van dit soort lingerie en met mij vele anderen vrouwen weet ik inmiddels.”

Van Marlies Dekkers tot Tommy Hilfiger

Het lingeriemerk is pas twee jaar jong, maar Annique heeft er alle vertrouwen in om ULTRAVIOLET tot een groot succes te maken. “Ik heb door de jaren heen de nodige ervaring kunnen opdoen”, vertelt Annique. “Bij Marlies Dekkers heb ik geleerd een mooi gedetailleerd product te maken.  Ik heb ook een tijd in China gewerkt in lingeriefabrieken waar ik veel productiekennis heb opgedaan. En  bij Tommy Hilfiger verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe bodywear-afdeling en heb ik geleerd wat ervoor nodig is om iets in de markt te zetten. Door de gevarieerde kennis heb ik nu een stabiele basis om ULTRAVIOLET op de kaart te zetten.”

Een korte sfeerimpressie van ULTRAVIOLET op Masters of LXRY. Tekst gaat verder onder video.

Liefde, lingerie en de Love Edition op Masters of LXRY

ULTRAVIOLET primeurde afgelopen jaar op Masters of LXRY met limited editions geïnspireerd op de Midden-Oosterse cultuur, met een fashionshow en een stand van 30 vierkante meter. Het aankomende jaar wil het lingeriemerk nóg groter uitpakken, want wat sluit er beter aan op de Love Edition dan sexy lingerie wat symbool staat voor liefde?

ULTRAVIOLET aanwezig tijdens Masters of LXRY 2019

ULTRAVIOLET is te zien op Masters of LXRY. Daarbij geven ze uitgebreid uitleg over hun lingerie en kunnen ze persoonlijk advies geven. Wil je graag meer weten? Kom langs op het meest exclusieve lifestyle-event van Europa, wat plaatsvindt van 12 tot 16 december in de RAI Amsterdam.

Ultraviolet.com