Travel: Instagram-waardige plekken

fotobewijs

“We were staying in Paris, to get away from your parents, you look so proud
Standing there with a frown and a cigarette, posting pictures of yourself on the internet…”

In het nummer Paris benadrukken The Chainsmokers de actuele tijdsgeest maar al te goed. Want je kunt dan wel de mooiste grotten in Zuid-Amerika hebben bezocht of alle historische bouwwerken van Europa hebben afgevinkt… Maar een reis is tegenwoordig pas compleet zodra deze is vastgelegd op social media. Of het nu een bord oesters met rosé betreft in Cap d’Antibes, een avontuurlijke sprong van een klif in Thailand of een cliché kiekje waarbij je zogenaamd de toren van Pisa omver schopt, pics or it didn’t happen… Je fotoboeken zullen verstoffen, maar je feed op Insta des te minder. Reisorganisatie TravelBird kwam daarom met een leuk onderzoek: de Meest ‘Ge-Instagramde’ Toeristische Attracties.

favorieten van millenials

De studie van TravelBird rangschikt op basis van het aantal tags op het sociale mediaplatform 470 attracties van verschillende landen over de wereld. “Dit onderzoek toont een interessant overzicht van honderden bestemmingen die geliefd zijn bij Instagram-gebruikers vanwege hun cultureel erfgoed, prachtige natuurlijke schoonheid en lokale fascinatie.” aldus Symen Jansma, oprichter van TravelBird.

en in holland?

Overigens onderzocht TravelBird de situatie ook per land. Hierbij werden uit elke provincie twee attracties onderzocht. Scroll naar beneden voor de wereldwijde resultaten. Spoiler alert: pretparken doen het blijkbaar goed.

In Nederland:

  1. Efteling: ongeveer 228.000 tags
  2. Rijksmuseum: ongeveer 225.000 tags
  3. Erasmusbrug: ongeveer 63.500 tags

Meer Travel & Experiences