In gesprek met: de CEO van Van Gils

flair

Harry van der Zee staat aan het roer van het bekende herenmodemerk Van Gils, bestaande sinds 1948. Van Gils telt ruim twintig eigen retail locaties in Nederland en België, brand-stores en shop-in-shops in De Bijenkorf. LXRY Magazine werd uitgenodigd in de showroom in Breda. Daar sprak de sharp businessman onder andere over het verbeterde straatbeeld van ons polderland:

“De Nederlandse man pik je er in het buitenland vak zo uit. Nog steeds loopt die vaak in te kleurrijke en grote pakken, jasjes en shirts. Gelukkig wordt Nederlands steeds stijlvoller. Dat zie je ook aan de evolutie van het pak. Dat was ooit een saai en veilig werkuniform, tegenwoordig wordt het al met veel meer flair gedragen.”

travel-proof en champagne-proof

Van Gils weet bovendien enkele leuke innovaties op de markt te brengen, zoals een collectie ‘travel suits’: kreukvrije pakken met ritsen aan de binnenzakjes. “We hebben ook de eerste ‘champagneproof’ smoking gemaakt, van waterafstotende wol. Die introduceerden we op Masters of LXRY in 2016.”

humbero & dj dannic

Van Gils weet spraakmakende samenwerkingen aan te gaan, van het kleden tot het personeel van Rolls-Royce importeur Louwman Exclusive tot een sponsorship van Humberto Tan. “Het is altijd goed om je merk te verbinden aan een bekend persoon die past bij je uitstraling en doelgroep. Met DJ Dannic hebben we recentelijk een ‘sneaker suit’-lijn op de markt gebracht. Zijn netwerk van maar liefst twee miljoen volgers brengen ons dichter bij de jongere doelgroep.”

Het volledige interview vind je in het magazine, hier te bestellen.

Fotografie: Michiel Laurens

Meer People & Finance